Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

ØL tilbyder økologiske undervisningpakker

Af MAN - 21. mar. 2019 KL. 12:00

Økologisk Landsforening sætter fokus på næste generation og tilbyder nu landbrugsskolerne øko-undervisningspakker målrettet grundforløb, hovedforløb og produktionsledere.

Der er et generationsskifte-behov i dansk landbrug, og således også iblandt økologiske landmænd. Økologisk Landsforening vil som et af sine indsatsområder sætte fokus på næste generation af økologiske landmænd. Derfor tilbyder foreningen nu fem undervisningspakker til landbrugsskolerene om økologisk landbrug, som er målrettet henholdsvis grundforløb, hovedforløb samt produktionsledere.

- Vi ser, hvordan det økologiske landbrugsareal og antallet af økologiske bedrifter stiger og sammen med forbrugerne sætter rekord år for år. Mange af morgendagens landmænd vil blive økologer, og med tilbuddet her vil vi gerne hjælpe landbrugsskolerne med at klæde de studerende bedst på til den virkelighed, de snart står i som nyuddannede, siger Jens Peter Hermansen, projektleder og økologikonsulent i Økologisk Landsforening.

De fem undervisningspakker har fokus på praksisnær viden ved bedriftsbesøg og temadage såvel som undervisning i alt fra naturtiltag i landbruget til formelle regler, krav og kontrol samt faglige udfordringer i økologien.

Undervisningsforløbene udføres i et samarbejde mellem langbrugsfaglige konsulenter, skolerne og økologiske landmænd. Undervisningspakken er et led i ungeindsatsen i projektet Grønt generationsskifte finansieret af Promilleafgiftsfonden. Undervisningspakkerne er derfor gratis for landbrugsskolerne.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame