I samarbejde med Budget 123 har DM&E udviklet ledelsesværktøjet "DM&E Ledelsesrapport". Formålet er at skabe en bedre ledelsesrapportering i virksomheden.

- Det handler om, at vi gerne vil hjælpe vores medlemmer til at kunne drage noget information ud af deres regnskabstal. Det giver et bedre økonomisk overblik og styrker virksomhedernes mulighed for at give bedre og mere rettidig information til banker og andre finansielle aktører, fortæller Jens Guld fra DM&E.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Positive tilbagemeldinger

Efter lanceringen af DM&E Ledelsesrapport, som fandt sted på Agromek, blev flere af foreningens medlemmer præsenteret for værktøjet, og responsen var positiv.

- Vi oplever en positiv indstilling til vores nye brancheløsning blandt vores medlemmer. Mange har givet udtryk for, at det ofte er overblik i regnskabet, de mangler - og det giver DM&E Ledelsesrapport. Den kan vise virksomhedens økonomi opstillet i grafer, hvilket giver en bedre mulighed for at se, hvor det går godt, og hvor det går mindre godt. Det er også muligt at lave en såkaldt One-Page, hvor man kan plukke de ting ud, som man gerne vil sætte fokus på i virksomheden, siger Jens Glud.

DM&E Ledelsesrapport er klar til brug og er et BI- og budgetmodul til økonomisystemerne Agromat C5 og NAV Brancheløsning. I midten af december inviterer DM&E til informationsmøde om det nye ledelsesværktøj, hvor medlemmerne kan høre mere om værktøjet og få demonstreret, hvordan det virker.