Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Nye initiativer var et hit

Af fmn - 18. jun. 2017 KL. 08:08

  • ww253851_1
  • ww253851_2
  • ww253851_3
  • ww253851_4
  • ww253851_5

Hjørring Dyrskue løb af stablen den 16. og 17. juni og bød igen i år på en flot dyre- og maskinudstilling og god stemning samt en masse nye oplevelser - specielt for naturelskere og hesteentusiaster.

Stemningen på de to dyrskuedage var høj både blandt publikum, udstillere og arrangørerne, og specielt om lørdagen var vejret i top. Da billetsalget blev gjort op lørdag eftermiddag havde cirka 25.000 personer gæstet årets dyrskue. Det fine besøgstal, svarende til sidste år og det vellykkede dyrskue gav anledning til stor glæde i LandboNord.

- Det er skønt at se, at alle vores forberedelser bærer frugt, og at så mange folk har valgt at bruge en dag eller to på dyrskuet. Med så mange glade gæster og udstillere kan jeg ikke være andet end tilfreds. Jeg tror helt klart at folk har fået en god oplevelse med sig herfra, sagde dyrskuekoordinator Karin Møller Larsen fra LandboNord i en pressemeddelse.

Nye initiativer var et hit

Dyrskuet bød i år på nye oplevelser blandt andet i form af en udvidet Outdoorudstilling for naturelskere og ridekonkurrencer for hesteentusiaster. De nye tiltag vakte begejstring blandt publikum - specielt skolebørnene var vilde med den nye Outdoorudstilling, hvor alle sanser kom i spil.

Det blev blandt til hele 45 tilmeldinger til de nye ridekonkurrencer, hvilket LandboNord og Dyrskuebestyrelsen er godt tilfredse med.

- Vi er utroligt tilfredse med, hvordan dyrskuet er forløbet i det hele taget, der har været en rigtig god stemning på pladsen, og vi har haft et fantastisk godt vejr. Vi er specielt glade for at se så mange, der har taget så godt imod vores nye initiativer, sagde formanden for Dyrskuebestyrelsen, Jens Myhren.

Og vinderne blev?

Bedømmelserne og præsentationerne i de forskellige arenaer blev afviklet planmæssigt, og niveauet blandt de udstillede dyr var igen i år meget højt.

Titlen som Miss Vendsyssel (landsdelens smukkeste malkeko) gik til Bjarne Terkelsen.

Bedste Interbreed besætningsgruppe gik til John bak. Hos kødkvæget gik bedste besætningsgruppe til Sønderlund Limousine.

Bedste hundyr inden for kødkvæg gik til Thomas og Anders Møgelmose Jensen og bedste tyr gik til Pallas Charolais v/ Fam. Christensen.

Blandt hestene gik prisen for skuets bedste hoppe til Ann?Sophie R. Larsen mens skuets bedste hingst gik til Charlotte Juul Paaske.

Forrygende dyrskueshows både fredag og lørdag

De traditionsrige dyrskueshows underholdte publikum i den Store Arena både fredag og lørdag, hvor den franske hesteartist Mélie Philippot var hovednavn. Mélie Philippot har før gæstet dyrskuet, og leverede igen fantastiske shows til stor begejstring.

Til stor fornøjelse for publikum fortsatte dyrskuet i år traditionen med konkurrencen "Nord-jyllands Bedste Bonderøv", hvor deltagere fra LandboUngdom dystede i disciplinerne - ATV Race, Minilæsser Race med vand og Stabling af mini-bigballer.

Dyrskueshowene bød også på opvisninger med veteranmaskiner, Dressurhingste fra stutteri Katrinelund og kongelig parade ved Friser Nord.

Rekord mange skolebørn på Hjørring dyrskue

Mere end 3.900 skolebørn gæstede dyrskuepladsen fredag, hvor de både kunne gå på skattejagt, klappe kalve og meget andet. En række af klasserne gik også i LandboNord køkkenet med, hvor de fik lejlighed til at lære lidt om fødevarernes oprindelse og fik tips og tricks til madlavning.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame