Dammann er klar med nye sprøjter til årets Agritechnica. Fælles for sprøjterne er at, der er en ny og mere moderne kabine med fuldt buet glas i front. Som den tidligere model er det en kategori 4 kabine, som opnår overtryk allerede i blæserens trin 1, skriver Dammann.

Udsynet er med den nye kabine forbedret nedad og til siderne. Trac terminalen er flyttet til toppen af kabinen. Sprøjteterminalen er nu monteret på beslag, der er fastgjort med sæde og armlæn, så den følger førerens bevægelser i kabinen. Selv med glas til bunden af kabinen er der tænkt på varmen til chaufførens fødder, så de ikke bliver kolde af kuldenedslag fra den store forrude. En separat varmeblæser ved fødderne luner her på de kolde forårs og efterårsdage.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Treakslet opgradering

Der er kommet en opgradering af den treakslede DT3200 til DT3500 med Mercedes MTU 313 HK motor, hydraulisk affjedring og Poclains nye EcoDrive hjulmotorer, som kalder på flere omdrejninger fra dieselmotoren, når momentet stiger. Derved spares cirka 17 procent brændstof i forhold til en fast indstilling af motoromdrejningerne, skriver Dammann.

285 HK

Desuden er der også en opgradering af Dammanns DT2000H Highlander til DT 2400 Highlander. Denne får fremover Mercedes MTU motoren med 285 Hk og ligeledes de nye Poclain EcoDrive hjulmotorer. Denne maskine har en variabel frihøjde på 115 til 190 centimeter og en variabel sporvidde på 200 og optil 300 centimeter, skriver Dammann.