Som et ledi i at forandre Danish Crowns omdømme fra en dansk slagterivirksomhed til en international fødevare- og forædlingsvirksomhed, har koncernen pr. 1. april ansat Astrid Gade Nielsen til at have det samlede ansvar for kommunikation, CSR og Public Affairs i samme funktion.

Astrid Gade Nielsen, 56 år, er ikke helt ukendt med omdømmearbejdet. I 14 år sad hun i spidsen for kommunikationen i Arla, hvor hun insisterede på åbenhed, dialog og ansvarlighed.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Medlemseje

Jais Valeur, CEO i Danish Crown, peger også på, at ikke mindst Astrid Gade Nielsens erfaring fra en landmandsejet virksomhed har vejet tungt i valget.

- Med 8.000 engagerede landmænd som ejere spiller respekten og forståelsen af de demokratiske principper en stor rolle for os, siger Jais Valeur.

Astrid Gade Nielsen forlod Arla i august sidste år og har siden etableret egen konsulentvirksomhed med særligt fokus på corporate branding.

Et opkald fra Danish Crown fik hende dog til at ændre kurs.

- Danish Crowns ledelse vil forandringen, og da al forandring begynder i toppen af en virksomhed, kan jeg ikke få bedre udgangspunkt for den udfordring, jeg nu glæder mig til at komme i gang med sammen med kollegerne i Danish Crown, siger Astrid Gade Nielsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Astrid Gade Nielsen er cand.phil. i engelsk fra Aarhus Universitet 1987.