Maskinbladet, Breganze, Italien

Til sæson 2015 kommer Massey Ferguson Beta i en ny indpakning hvor sidepaneler og halmnæse har samme design som på de store Centora og Delta modeller.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Under det strømlinede design gemmer der sig også et par nyheder. Som trækkraft anvender Massey Ferguson nu en AgcoPower motor, som overholder emissionskravet Tier 4 final. Effekten er som på de forrige modeller, men for at blive mere miljøvenlig, er motoren udstyret med dobbelt turbolader og en ekstra intercooler samt både SCR- og EGR-teknologier.

Beta kommer også med et 25 fods powerflow skærebord, samt en ny seksrækket halmsnitter, der har større kapacitet, og som tilgodeser de krav, som stilles af planteavlere der ikke pløjer.

Simpel maskine får automatik

Acktiva har hidtil været den mekaniske og simple høstmaskine fra Massey Ferguson. Men efter en kraftig opdatering med ny kabine, som inkluderer armlænsbetjeningen fra de større modeller, samt et moderne ledningsnet med mulighed for automatisk indstilling af maskinen, bliver det i fremtiden mere komforttablet at køre Activa.

Proline kalder Massey Ferguson den nye kabine, der i realiteten er en nedskaleret Skyline kabine, som anvendes på de større modeller. Bort set fra at føreren af Activa må tage til takke med en lidt mindre terminal, så er betjeningen af Activa på højde med de større maskiner.

Læs mere om de nye mejetærskere samt om mejetærskerfabrikken i Breganze, som producerer mejetærskere til både Massey Ferguson, Fendt, Laverda og Challenger, i næste udgave af Maskinbladet.