New Holland T5 består af tre modeller med motorer på 99, 107 og 114 hestekræfter. I modsætning til de større modeller som anvender AdBlue, så anvender New Holland EGR og dieselpartikelfilter på T5 for at overholde Tier 4I emissionskravet.

Hidtil er traktoren leveret med den mekaniske Powershuttle transmission med 12 gear i hver retning. Men som en forsmag på hvad der kan leveres fra midten af næste år, kan de besøgende på Agromek 2012 se en New Holland T5 med kabineaffjedring og Electro Command transmission. Electro Command har 16 gear i hver retning. De er grupperet i fire gear og med fire powershift trin i hvert gear. Den fysiske gearstang skal kun anvendes en enkelt gang, for at komme fra første og til sekstende gear. De resterende gearskift fortages med trykknapper på gearstangen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Den nye transmission giver mulighed for at køre transport med 40 km/t med 1870 o/min på motoren.

Sammen med den nye transmission bliver der mulighed for at montere 38 tommer hjul på T5 og kabinen opdateres med et affjedringssystem, som det kendes på de større modeller fra New Holland.

Lettere betjening af frontliften

På den populære T7 model har New Holland hidtil betjent frontliften med et af håndtagene til de hydrauliske fjernudtag.

- I fremtiden betjenes den fabriksmonterede frontlift på T7 modellerne med de samme trykknapper på kørehåndtaget, som styrer liften bag på traktoren. For at betjene frontliften, skal en kontakt bag på kørehåndtaget holdes inde, samtidig med at der trykkes på enten hæve- eller sænkekontakten.

Ud over den lettere betjening er der også blevet mulighed for at indstille sænkehastigheden, løftehøjden og indsætte et bundstop i frontliften, forklarer Thomas Pedersen, distriktschef hos New Holland.