Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Maxxum viser gode brændstofpræstationer

Af mod - 12. feb. 2018 KL. 10:03

  • ww281188_1
  • ww281188_2

Maxxum 145 har vist sig at være den mest brændstofbesparende fire cylindrede traktor i tyske DLGs brændstoftest.

Med et brændstofforbrug på næsten 9,5 procent mindre end den nærmeste konkurrent har Case IH Maxxum 145 Multicontroller med den nye ActiveDrive 8-dobbeltkobling transmission vist et flot brændstofforbrug på 258 g/kWh i mark-testforhold.

Testen blev udført af DLG Test Center i Frankfurt, hvor man har lavet 14 forskellige arbejdscyklusser, hvor traktorens diesel og AdBlue-forbrug måles. Det hele sker både på vejen og i marken med delvis- og fuld belastning.

Testen omfatter blandt andet trækarbejde i marken som harve og pløjning samt afprøvning af PTO- samt det hydrauliske system med møgspredning og ballepresning.

Under markarbejdet viste DLGs måleresultater et gennemsnitligt diselforbrug på 258 g/kWh, hvor der blev afmålt 230 g/kWh ved rotorharve med 100 procent motorbelastning samt 302 g/kWh ved ballepresning.

Omregnet til brændstofforbruget i timen forbruget traktoren 26,8 liter brændstof i timen med rotorharven på 100 procent motorbelastning samt 23,6 liter brændstof i timen med presseren.

Case IH oplyser, at forbruget er 9,5 procent mindre end den nærmeste konkurrent, som ligger på 282 g/kWh.

Tilfredshed hos rødt hold

- Vi er godt tilfreds med DLGs rapport, da testene er uafhængige og sætter standarden for landbrugsmaskin-test, og dermed er meget højt respekteret af landmænd over hele verden, fortæller Vincent Hazenberg, produktchef hos Case IH.

Under den røde motorhjelm på Case IH Maxxum 145 ligger der en 4,5 liters Fiat Powertrain Tecnologies (FPT)-motor på fire cylindre.

Motoren lever op til Stage IV-kravene med Hi-eSCR-teknologi, som betyder, at efterbehandlingen af udstødningsgassen foregår uden for motorrummet, og derved benyttes der ikke EGR-teknologi, hvor udstødningsgassen recirkuleres i motorrummet.

Motoren yder 145 hestekræfter på Maxxum 145 i nominel tilstand ved 2.200 motoromdrejninger, samt op til 160 hestekræfter med boost. Når motoren presses til 1.800 motoromdrejninger yder traktoren 160 hestekræfter samt 175 med boost.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame