På Agromek har New Holland valgt at udvide deres traditionelle stand, foruden de 1.280 kvadratmeter, som New Holland skal bruge til traktorer og mejetærskere, så vil der være yderligere 300 kvadratmeter til redskaber.

- Vi viser græsredskaber, som er gule lige som de øvrige af New Hollands høstmaskiner, mens jordbearbejdningsredskaberne vil være blå lige som vores traktorer. Redskaber i New Hollands farver er i første omgang skiveslåmaskiner, river, stubharver, såbedsharver, rotorharver, fræsere og plove, fortæller produktchef Thomas Petersen fra New Holland Danmark.

Artiklen fortsætter efter annoncen

På vej mod full-line

Tilbage på Agritechnica 2017 påpegede den øverste chef hos New Holland, at man inden for en kort årrække vil være full-line inden for branchen:

- Det er skam stadig målsætningen, men det er ikke noget vi bare lige gør på en eftermiddag, fortæller Laurent Libbrecht, som er global chef for redskabsprogrammet hos New Holland.

- At vi nu har fået jordbearbejdningsredskaberne i blå og græsmaskiner i gule farver er ét af de første skridt i retningen mod full-line.

Græsmaskinerne som indtil videre er præsenteret i New Holland-farver, er dog langt fra den gennemsnitlige græsmaskine i Danmark.

- Det skyldes, at vi har set på hvilke redskaber, som er den gennemsnitlige størrelse i hele Europa, og så begynder vi her. Derfor vil der stadig gå noget tid, inden vi eksempelvis viser den 12,3 meter skårlægger i gule New Holland-farver, fortæller Laurent Libbrecht, som udenmærket er klar over, at den model er ret så populær i Danmark.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det samme gælder fuldfodervogne, som også fortsat sælges i Kongskilde røde farver, fortæller han.

På den korte bane

På spørgsmålet om en tidshorisont for den fulde implementering af redskaber hos New Hollands forhandlere i Europa og specielt Danmark, fortæller Laurent Libbrecht at han ikke tør sætte en dato eller et bestemt årstal på:

- Der sker rigtig meget for øjeblikket i branchen, og mange ting kan nå at ændre sig endnu. Det er klart at den øverste ledelse hos New Holland gerne ser at full-line strategien kommer hurtigst muligt i hus, men det er bestemt ikke noget man bare lige gør på en eftermiddag - og det ved vi naturligvis godt, forklarer Laurent Libbrecht, som dog påpeger, hvor stærkt det er gået med det nuværende set-up.

- Det betyder, at vi på den korte bane fortsætter som hidtil, hvor vores forhandlere i alle lande sælger redskaber fra mange andre producenter. Det giver også rigtig god mening, da vi ikke har alle produkterne selv, men når vi får dem udviklet og gjort klar til markedet, så vil det naturligvis give god mening, at det netop er New Holland-produkterne, som vi alle har fokus på.