LandboSyd gør nu klar til at flytte til rådgivningsvirksomheden ud til det nye domicil ved den sønderjyske motorvej. Når medarbejderne slukker for computeren fredag 1. september, bliver alt udstyr pakket i kasser og flyttes i løbet af weekenden ud til de nye lyse og moderne kontorfaciliteter på Jens Terp-Nielsens Vej. Mandag morgen kan medarbejderne så slutte computeren til netværket på deres nye arbejdsplads:

- Det bliver en forandringsproces. Vores nye omgivelser er baseret på nye åbne og moderne kontorlandskaber med optimale mødefaciliteter og den nyeste teknik. Der bliver tale om optimale rammer for både rådgivere og kunder så vi fortsat kan levere målrettet rådgivning til det professionelle landbrug, siger administrerende direktør Anders Andersen, LandboSyd.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Forandring og vækst

- Vi har øget omsætningen og antallet af medarbejdere over de senere år, og med flytningen understreges på flere måder, at LandboSyd er en virksomhed i forandring og vækst. Med flytningen kommer vi på en rejse, hvor vi teknisk og indretningsmæssigt får optimale forhold, men hvor vi også skal ændre vaner og skikke, siger direktør Jan Fensholt-Hansen.

Flytningen skal optimere til gavn for kunderne.

- Med et tæt samarbejde med Sønderjysk Forsikring, som også har til huse i kontorbygningen, om fælles kantine, rengøring og reception kan vi optimere og hente besparelser, som kommer kunderne til gode, siger direktør Jan Fensholt-Hansen.

Han forklarer, at der indrettes mødelokaler i stueetagen og tæt ved receptionen, så kunderne ikke længere behøver være i tvivl om, hvor de skal hen. Samtidig råder LandboSyd over et stort auditorium med mere end 200 pladser, hvor de mange store møder med deltagelse af medlemmer og kunder kan gennemføres.

Infrastrukturen i orden

Det er et spændende hus. Teknisk og indretningsmæssigt er det helt opdateret, og det har en god beliggenhed ud til motorvejen og meget tæt på den kommende nye motorvejsafkørsel, som etableres nord for den nuværende afkørsel mellem Aabenraa og Rødekro.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det er til fordel fra vores kunder, som kommer fra lokalområdet, men også fra resten af Sønderjylland og fra resten af landet. De får en hurtig og bekvem adgang til LandboSyd. Det samme gælder medarbejderne. Med den nye placering får vi også en endnu bedre position til rekruttering af medarbejdere, da den nye bygning ligger mere centralt og tilgængeligt uanset fra hvilket hjørne man kommer. Jeg snakkede forleden med en flok studerende, og de var meget positive, da de hørte om udviklingen i LandboSyd. Fra en kontorbygning med traditionelle cellekontorer og lange gange, får vi nu åbne og lyse lokaler med mulighed for netværk og sparring, siger Anders Andersen.

God modtagelse

- Vores medarbejdere har taget godt imod denne forandringsproces. Vi har i lansdboSyd og vores datterselskaber over de sidste mange årt styrket positionen for rådgivning af landmænd. Salget af Peberlyk 2 og flytningen til nyt domicil giver et endnu mere styrket LandboSyd både kapitalmæssigt og rådgivningsmæssigt i forhold til at levere værdi til fremtidens landbrug. Jeg ser samtidig, at alle er klar til at gøre en indsats for at få processen med at flytte til at falde godt ud, siger Anders Andersen.

Han fortæller, at LandboSyd indbyder til reception i det nye domicil fredag 29. september.