Arla åbner et nyt kontor i Malaysias hovedstad Kuala Lumpur.

Åbningen finder sted den 30. juli 2015, hvor der både kommer repræsentanter fra malaysiske ministerier og europæiske ambassader. Derudover holder Kronprins Frederik åbningstalen efterfulgt af smagsprøver på Arlas produkter.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi er meget stolte over, at Kronprinsen indvier vores nye hovedkontor i Kuala Lumpur. Det sender et stærkt signal om, at vi har store ambitioner på de asiastiske marked, siger Jesper Colding, Senior Vice President for Arlas asiatiske forretningsenhed.

Ligheder kan skabe synergier

Med 2,3 milliarder indbyggere er Asien afgørende for Arlas fremtidige vækst. Asien har desuden et underskud af rå mælk, og det vil sige, at Arla har rigtig gode eksportmuligheder, når asiatere efterspørger mejeriprodukter.

Kina har i lang tid været et strategisk vækstmarked for Arla, mens Sydøstasien har potentiale til at udvikle sig til et. Arlas fokus vil derfor først og fremmest være på Kina, men der er mange ligheder på de asiatiske markeder, som Arla håber på at kunne udnytte.

- De asiatiske markeder har voksende velstand og et øget fokus på sundhed. Derudover er der også mere efterspørgsel på fødevarer med god ernæring til hele familien, for eksempel mælk med lang holdbarhed, modermælkserstatning og ost. Det giver gode muligheder for at oprette synergier inden for eksempelvis brands, produktudvalget og innovation, siger Jesper Colding.