Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Knap 20 procent øget salg hos Grimme

Af mod - 5. sep. 2018 KL. 11:30

Grimme Group har øget salget med 13,9 procent i 2017, hvor hoved brandet Grimme har øget salget med 19 procent.

Grimme Group, som dækker fire brands: Internorm, Ricon, Spudnik, Asa-Lift samt Grimme har vist et flot regnskab for 2017. Salget er øget med 13,9 procent i hele koncernen fra 403 millioner euro i 2016 til 459 millioner euro i 2017.

301 millioner euro kommer alene fra Grimme, som er hoved-brandet i koncernen. Her har man øget salget med 19 procent på grund af en øget efterspørgsel på maskiner til håndtering af specialafgøder som eksempelvis roer og kartofler.

Sukkerroer hitter

Den stærkeste stigning blev registreret i Grimmes roeteknologi, hvor salget er mere end fordoblet på blot to år. På Grimmes egen udstilling i december 2018, vil man da også præentere en ny generation af selvkørende roeoptagere, fortæller Grimme.

Grimme er stadig den dag i dag en familieejet virksomhed, med ove 2.400 ansatte i over 120 forskellige lande.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame