Grimme Group, som dækker fire brands: Internorm, Ricon, Spudnik, Asa-Lift samt Grimme har vist et flot regnskab for 2017. Salget er øget med 13,9 procent i hele koncernen fra 403 millioner euro i 2016 til 459 millioner euro i 2017.

301 millioner euro kommer alene fra Grimme, som er hoved-brandet i koncernen. Her har man øget salget med 19 procent på grund af en øget efterspørgsel på maskiner til håndtering af specialafgøder som eksempelvis roer og kartofler.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Sukkerroer hitter

Den stærkeste stigning blev registreret i Grimmes roeteknologi, hvor salget er mere end fordoblet på blot to år. På Grimmes egen udstilling i december 2018, vil man da også præentere en ny generation af selvkørende roeoptagere, fortæller Grimme.

Grimme er stadig den dag i dag en familieejet virksomhed, med ove 2.400 ansatte i over 120 forskellige lande.