Mandag

21. april 2014

6 m/s Nordøst
Nordøst
12 °C Ukendt
Ukendt

Hedegaard Foods har store forventninger til firmaets nye ægprodukter.

Hedegaard satser på æg tilsat olie og mælk

Nye ægprodukter som æg tilsat olie eller mælk skal booste væksten hos Hedegaard Foods A/S

mbk  27.09.12 | 10:13

Hedegaard-direktør Ivan Noes Jørgensen har længe haft et ønske om at kunne tilbyde forbrugerne shake-and-bake-produkter baseret på friske æg, men udfordringen har været at kombinere æg, olie og mælk og opnå en tilfredsstillende konsistens på produkterne og samtidig finde frem til en fremstillingsproces, der bevarer råvarernes smag og funktionelle egenskaber.

Efter flere års udvikling har Hedegaard Foods nu fundet en løsning. De danske forbrugere kan nu finde tre helt nye produkter med friske dessertpandekager, fuldkornspandekager samt scrambled eggs med bacon i køledisken hos blandt andre Bilka og Føtex: 

- Vi er - så vidt vi ved - de første, der præsenterer et frisk to-delt ægprodukt med en flydende æggemasse af friske æg og ingredienser i bunden af emballagen og en melblanding i toppen, forklarer Ivan Noes Jørgensen. 

Ambitionerne er store. Virksomheden forventer på sigt en omsætning på 50-100 millioner kroner i Danmark og Sverige samt ansættelse af 10-14 mand i produktionen. 

Relaterede artikler

Læs denne artikel på din tablet eller smartphone


Maskinbladet udkommer også på din tablet eller smartphone, og kan læses nemt og enkelt uanset hvor du er!
Hent vores app til din tablet eller smartphone i App Store eller Google Play, under navnet "Maskinbladet".

Kommentarer

Debatten på maskinbladet.dk er fri, men hold venligst en sober tone og undlad personangreb. Gå efter bolden - ikke efter manden.
Trusler, injurier eller andre lovstridige indlæg fjernes af redaktionen.