En fokuseret indsats for at øge danskernes kendskab til Friland og Frilands landmænd har ifølge en pressemeddelelse fra Friland båret frugt og betyder, at Friland ryger direkte ind på tredjepladsen i årets Sustainable Brand Index.

Indexet bygger på 32.000 svar fra forbrugere i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Holland.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Direktør i Friland, Henrik Biilmann, anser bæredygtighed og social ansvarlighed for at være vigtigt som aldrig før - både hos forbrugere og virksomheder. Derfor er placeringen som nummer tre i årets Sustainable Brand Index også noget, der gør ham til en glad mand.

Flere om buddet

- Jeg er utrolig glad og stolt over, at vi er kommet i så godt selskab med denne placering - ikke kun på Frilands medarbejderes vegne, men i særdeleshed også på vores Frilandmænds vegne., siger han.

Han forklarer, at Sustainable Brand Index viser, hvilke brands de danske forbrugerne opfatter som bæredygtige.

- Friland har med sit fokus på økologi og dyrevelfærd oplevet stor succes blandt forbrugerne de seneste år. Succesen har dog også betydet, at der er kommet flere om buddet på det økologiske marked, og derfor har det for Friland været vigtigt at vise danskerne, hvad virksomheden som landmandsejet igennem 25 år kan tilbyde kunder og forbrugere, siger Henrik Biilmann.

Landmænd og erfaring

- Vores styrke ligger netop i vores landmænd og vores store erfaring. Vi har været blandt de første på det her marked og har været med i både op- og nedture, siger Henrik Biilmann og fremhæver Frilands tilstedeværelse på de sociale medier, samt indsatsen for Frilands økologiske mærker - FRI-kampagnen - som initiativer, der i et konkurrencepræget marked har øget synligheden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Friland modtager også fuldt hus med tre hjerter i det nye dyrevelfærdsmærke, så vi er overbeviste om, at det yderligere vil fastslå vores position som ansvarlig producent, siger Henrik Biilmann.