Selvom Hjallerup Maskinforretning ikke længere har en fysisk afdeling i Års, er flere af folkene fra afdelingen fortsat at finde i området.

Ernst W. Hansen hører godt nok organisatorisk til i Hjallerup, men sælger primært Fendt syd for fjorden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Carsten Nørhave tager sig som udekørende sælger af alt vedrørende eftermarkedet i det gamle Års-område, uanset om kunderne har brug for sliddele til deres Kverneland-plov eller kunne tænke sig en ny robotplæneklipper.

Og endelig er Kaj Madsen, der er service-specialist i Fendt, lige så meget at finde ude hos kunderne som inde på sit Fendt-værkførerkontor i Støvring. Både Kaj selv og hans servicekollegaer kommer ud til kunderne og fikser tekniske udfordringer på stedet, mens de større reparationer foregår på værkstedet i Støvring.

- Lige så glade både kunder og jeg er for den teknologi, der gør, at kunden kan sende en sms til mig med billedet af den knækkede kniv, han skal have udskiftet - præcis lige så træls er det, hvis man aldrig træffer hinanden personligt, har tid til at føle hinanden lidt på tænderne eller bare få en snak, siger Carsten Nørhave.

Bange anelser gjort til skamme

Udviklingen er kommet bag på administrerende direktør Morten Bordvik. Han indrømmer gerne, at han var spændt på, om kunderne ville acceptere lukningen af afdelingen i Års eller opsøge alternative forhandlere og værksteder. Han glæder sig derfor over situationen her et år efter.

- Aldrig før har vi været tættere på vores kunder end nu. Før kom de måske ind til os efter sliddele og lidt småtterier i butikken, men ofte ringede og skrev de, så i virkeligheden kendte vi dem ikke så godt, som vi gik og troede. Nu kommer vi helt sikkert ud til dem. Så ja, der er flere kilometer imellem dem og værkstedet i Støvring, men med mere opsøgende kontakt af vores eftermarkedssælger og personlig levering af for eksempel sliddele, er vi meget tættere på dem, som kunder og har bedre personlig kontakt med de fleste, end før vi lukkede afdelingen, siger han.