Rudolf Diesel havde næppe kunnet forstille sig, at dieselmotoren ville få en så stor betydning for skibe og køretøjer over hele verden - og særligt inden for landbrugsmaskiner, da han sikrede sig patentet på det vi i dag kender som dieselmotoren.

Efter at dieselmotoren har levet en stille tilværelse blandt de tunge køretøjer i mange år, er der i særdeleshed sket kvantespring inden for diesel-teknologien de sidste 10 til 20 år med eksempelvis CommonRail-indsprøjtning, EGR- samt SCR-systemer og VGT-turbo.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.