73 procent af danskerne, der står for indkøb i husholdningen, vil have kød og mejeriprodukter med mærkning med bedre dyrevelfærd. Det viser en undersøgelse som YouGov har lavet for Dyrenes Beskyttelse. Tallene viser, at tre ud af fire ønske mere fokus på dyrevelfærd i fremtiden.

Tallene vækker glæde hos Dyrenes Beskyttelse, der siden 1992 har arbejdet med mærket Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Det er glædeligt, at så mange danskere tror på, at dyrevelfærd er fremtiden. Danske forbrugere efterspørger i stigende grad produkter fra dyr, som har levet et godt liv, og den tendens vil blive stærkere i fremtiden, skriver Britta Riis, Direktør i Dyrenes Beskyttelse i en pressemeddelelse.

Tillid til mærke

Undersøgelsen viser også, at Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse-mærket er det mærke, flest indkøbsansvarlige danskere forbinder med høj dyrevelfærd, sammenlignet med andre dyrevelfærdsmærker.

Over halvdelen af de adspurgte mener, at mærket altid er lig med høj dyrevelfærd. Det røde Ø-mærke kommer på andenpladsen efterfulgt af Coops Dyrevelfærdsmærke og Det statslige Dyrevelfærdsmærke. Det skriver Dyrenes Beskyttelse i en pressemeddelelse.