Arla Foods skriver i en pressemeddelelse, at Arla Unika, der er Arlas ambitiøse projekt om at løfte mejeri til gastronomisk verdensklasse, har fået fodfæste i Danmark. Her har projektet gennem en årrække vist, at Danmark er leveringsdygtig i at fremstille luksusoste på højde med traditionelle ostenationer som Frankrig og Italien. Nu skal projektet etablere en bredere nordisk markedsposition ? med start i Sverige.

- Målet for Arla Unika er i dag, som det var i 2002, at vi vil løfte mejeri til gastronomisk verdensklasse i samarbejde med toppen af gastronomien. Derfor er forventninger til omsætning på kort sigt i Sverige ikke at vækste vildt og hurtigt, men at få etableret et godt samarbejde med toppen af gastronomien i Sverige. Vi vil vokse som vi har gjort i Danmark: Stabilt og roligt. Men på længere sigt vil vi levere lige så meget i Sverige som i Danmark, fortæller Alex Racoveanu, direktør i Arla Unika.

Artiklen fortsætter efter annoncen

På længere sigt er perspektivet større end Sverige. Det er ambitionen, at Arla Unika inden for fem år kommer ud i 3-5 markeder mere, skriver Arla Foods i pressemeddelelsen.

- Hos Arla Unika er det naturligt for os, at vi ønsker at komme bredt ud. Som stolte forældre vil vi gerne vise vores ostebørn frem og styrke vores fortsatte læringsrejse. Det sker hverken i dag eller i morgen, men Sverige er første skridt, og så må vi se hvornår, vi er klar til at tage næste skridt, siger Alex Racoveanu.