Historien om det danske andelsselskab Danish Crown med fokus på bæredygtighed, dyrevelfærd og dansk landbrug skal i højsædet til årets dyrskuer. Her skal andelshavere fra selskabet deltage med udstillingsvogne fra virksomheden, der skal fortælle om over 125 års landbrugshistorie.

Vognene er lavet, så de kan spændes bag på bilen, og derfor kan andelshaverne selv agere ambassadører på det lokale dyrskue.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi har lavet tre vogne, som vi kalder Krone 1, 2 og 3, og de er udstyret med forskellige installationer, som kan hjælpe til med at fortælle om Danish Crown og dansk landbrug. Der er fokus på dyrenes liv, landmandens arbejde, og virksomheden, og vores håb er, at andelshaverne vil tage ejerskab over det her og bruge det som en mulighed for at skabe en dialog om vores virksomhed, siger Agnete Poulsen, der er senior manager, Corporate Brand Activation i en pressemeddelelse.

Fokus på dialogen

I første omgang vil vognene være at finde på de fem store dyrskuer i Roskilde, Herning, Østjylland, Hjørring og Det Fynske Dyrskue.

- Det er 10 år siden, at Danish Crown forlod de danske dyrskuer, og der har været forespørgsler fra vores andelshavere på at komme tilbage. Derfor er jeg glad for, at vi nu har muligheden for at møde forbrugerne samt nuværende og kommende leverandører af grise, søer og kreaturer på landbrugets samlingssteder, så vi kan vise, hvad Danish Crown står for, siger bestyrelsesformand Erik Bredholt i en pressemeddelelse.

Netop mødet med forbrugerne er vigtigt for Danish Crown, fortæller Agnete Poulsen.

- Vi er en stor virksomhed, som mange har en holdning til, og den er ikke altid lige nuanceret, så derfor er det vigtigt, at vi møder dem og tager en konstruktiv snak. Vi skal være åbne, imødekommende og søge dialogen, så folk får et bedre billede af, hvad vores ejere og virksomhed står for, siger Agnete Poulsen i en pressemeddelelse.