Fra 1. juni 2015 indfører Agco konceptet Harvest Promise i Danmark.

Harvest Promise betyder, at hvis Agco mod forventning ikke kan levere en kritisk reservedel inden for 24 timer gives der kompensation, så kunden kan hyre en maskinstation eller en anden maskine til at klare opgaven.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Konceptet giver vores kunder en garanti for, at alle i reservedelsleddet arbejder hårdt og målrettet for at levere den bedste service. Vi har en mangeårig tradition for at levere dele til tiden - både takket være vores danske lagerfaciliteter, men også på grund af vores dedikerede forhandlernet. Det her skal ses som en ekstra forpligtelse, som vi giver os selv. Det er et klart signal til vores kunder om, at vi tror 100 procent på vores maskiner, og at vi tør tage ansvar - også i forhold til de interne målsætninger vi har, om at være de bedste i branchen, siger Martin Jensen, produktchef for høstmaskiner hos Agco Danmark.

For at være omfattet af ordningen, skal mejetærskerens serienummer registreres hos en autoriseret Agco-forhandler inden 1. juni.

Ekstra stort lager

Derudover vil Agco til høsten 2015 også udvide konceptet Strategic Stocking Dealers. Fra 2015 vil Jelling Maskinforretning og Jysk Maskincenter ligge inde med et ekstra stort lager af kritiske reservedele for at kunne levere endnu hurtigere løsninger end hidtil.

Det er en del af Agcos Harvest Support service, som også omfatter 24-timers service på hovedlageret i Ennery, Frankrig. Her er medarbejdere på vagt fuld tid - dag og nat både hverdage og weekender året rundt, og de servicerer forhandlere i 17 lande.

På fabrikken i Breganze, Italien, hvor mejetærskerne bygges, er der også personale på vagt hele tiden i høstperioden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vores set-up er lavet sådan, fordi vi ønsker at være dynamiske og i stand til straks at kunne tilpasse os skiftende vilkår og forventninger?, siger Anders Clausen, skandinavisk salgschef for reservedele hos Agco Danmark.

- Vi arbejder tæt sammen med leverandører og forhandlere for at sikre rettidig tilgængelighed og levering af reservedele. Derudover har vi en gennemprøvet procedure for hurtigt at kunne eskalere eventuelle sager til en række specialister, der hurtigt finder den bedste løsning på de specifikke spørgsmål. Den taskforce består af specialister inden for reservedele, service, indkøb og tekniske spørgsmål. De tænker ud af boksen, og finder de bedste løsninger på enhver opgave, siger Anders Clausen.

Lagre

AGCO har otte reservedelslagre i Europa, som alle er forbundet via et fælles ordrebehandlingssystem.

Hvis en reservedel ikke er tilgængelig på det lokale lager søger systemet automatisk på de øvrige lagre for at lokalisere delen og sende den direkte til forhandleren.

- Vi vil levere den bedste service, så vi holder alle mejetærskere kørende i hele høstperioden, siger Anders Clausen.